dinsdag 26 februari 2013

Apple crumble

Dit recept heb ik een aantal jaren geleden van een vriendin gekregen. Inmiddels heb ik het al ontelbare keren gemaakt, gewoon omdat het zo lekker is. Regelmatig krijgen we eters en als ik niet zo snel een toetje weet dan kan ik altijd nog apple crumble maken omdat ik eigenlijk bijna altijd de ingrediënten in huis heb.

Ingrediënten (voor 4 personen)

- 4 appels (het liefste jonagold of elstar)
- een beetje suiker
- een beetje kaneel
- 75 gr witte basterdsuiker
- 100 gr bloem
- 60 gr boter
- snufje zout

Naar smaak kan je nog gewelde rozijntjes toevoegen.

Bereiding

Verwarm de over voor op 220 ºC. Schil de appels en snij ze in kleine stukjes. Meng de appels met wat suiker en kaneel en leg ze in een ingevette ovenschaal. Maak van de bloem, suiker, snufje zout en boter een kruimelig deeg en strooi deze over de appeltjes heen. 20-30 minuten in de oven en dit heerlijke toetje is klaar + bijkomend voordeel is dat je huis ook nog eens heerlijk ruikt.

Het is erg lekker om vanilleijs of vla te serveren bij de crumble omdat deze zo machtig is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten